Personvern
1) Viktig informasjon
Denne personvernerklæringen informerer deg om hvilke opplysninger vi samler inn fra deg når du interagerer med oss. Ved å samle inn denne informasjonen er vi behandlingsansvarlige, og i henhold til loven er vi pålagt å gi deg informasjon om oss, om hvorfor og hvordan vi bruker dine data, og om dine rettigheter knyttet til dine data. Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen ved å legge ut en ny versjon online. Du bør sjekke denne siden av og til for å gjennomgå eventuelle endringer.
2) Hvem er vi?
Vi er NOVA KOMMUNIKASJON. Vår adresse er Fredensborgveien 22g. Du kan kontakte oss per post på ovennevnte adresse, via e-post på post@novakom.no eller per telefon på +47 48 22 74 14. Vi er ikke pålagt å ha et personvernombud, så eventuelle henvendelser om vår bruk av dine personopplysninger bør rettes til William Rustad og kontaktinformasjonen over.
3) Hvordan vi samler inn data
Når du bruker vårt nettsted
Når du bruker vårt nettsted for å bla gjennom våre produkter og tjenester og se informasjonen vi gjør tilgjengelig, brukes en rekke informasjonskapsler av oss og av tredjeparter.
Bestilling av avtaler
Hvis du bestiller en avtale med oss online, vil vi be om ditt fulle navn, e-postadresse, postadresse, org nr og telefonnummer.
Arrangementer eller seminarer
Når du bestiller for å delta på et arrangement eller kurs via oss, vil vi be om ditt fulle navn, e-postadresse, adresse, postnummer, fødsel og personnummer og telefonnummer.
Når du sender en forespørsel
Når du sender en forespørsel via vårt nettsted, chat, telefon eller e-post, ber vi om ditt navn, kontaktnummer og e-postadresse.
Undersøkelser
Når du velger å fullføre en undersøkelse, vil vi av og til be om ditt navn og e-postadresse.
4) Hvordan vi bruker dine data
Vi bruker de personlige dataene vi samler inn for følgende formål:
For å svare på din forespørsel, inkludert å gi deg eventuell ønsket informasjon om våre produkter og tjenester. Vi kan også sende deg e-post flere ganger etter din forespørsel for å følge opp din interesse og sikre at vi har besvart den til din tilfredshet.
For å levere vår tjeneste. Noen av våre tjenester krever din grunnleggende personlige informasjon for at de skal fungere som forventet,
Administrasjon og forvaltning av vårt forretningsforhold med deg og/eller din organisasjon, slik som håndtering av kundeoppdrag og levering av tjenester, inkludert behandling av fakturering og innkreving samt relaterte støttetjenester og vedlikehold av våre kontaktlister.
Promotere bruk av våre tjenester til deg og dele kampanje- og informasjonsinnhold med deg i henhold til dine kommunikasjonspreferanser. Eksempler er kunngjøringer, nyhetsbrev, arrangementer, opplæring og våre andre tjenester som kan være av interesse for deg.
Rekruttering – Hvis du søker på en stilling, vil vi behandle din informasjon for å legge til rette for søknadsprosessen. All informasjon knyttet til rekruttering blir slettet etter at ansettelsesprosessen er over, med mindre kandidaten har gitt samtykke til å oppbevare informasjonen lengre.
Sende informasjon til deg angående endringer i våre kundevilkår, personvernerklæring (inkludert cookie-policy) eller for å oppfylle lovkrav.
I likhet med mange andre selskaper bruker vi tjenester som lar oss presentere våre tilbud for våre kunder og potensielle kunder gjennom online annonsering. Det finnes mange måter å gjøre dette på; de viktigste for deg å forstå er målretting og remarketing.
Ved målretting kan vi bruke dine data for å hjelpe oss med å utvikle en kundeprofil. Dette vil (ved bruk av tjenester fra tredjeparter) tillate oss å plassere våre annonser foran de mest relevante kundene.
Ved remarketing bruker vi annonsenettverk for å identifisere når noen som har interagert med vårt nettsted eller en av våre annonser, er online, slik at ytterligere annonsering kan tilbys til den brukeren.
5) Hvor lenge vi oppbevarer dine personopplysninger
Dine personlige data vil bli lagret for formålene nevnt ovenfor så lenge vi har en meningsfull forretningskontakt eller annen kontakt, eller som ellers kan være påkrevd ved lov. Når behandlingen av dine personopplysninger ikke lenger er nødvendig for formålene de ble samlet inn for, vil vi slette eller anonymisere dem på en sikker måte. For eksempel beholder vi forespørsels-e-poster i tre år, hvoretter de blir slettet.
6) Hvem vi deler dine personopplysninger med
Vi selger, leier ut, distribuerer eller gjør ikke dine personopplysninger tilgjengelige for noen tredjepart for markedsføringsformål. Imidlertid kan vi dele data med våre tredjepartsleverandører når de utfører tjenester på våre vegne, hovedsakelig for å drive våre tjenester og IT-infrastruktur.
Eksempler på våre tredjeparts tjenesteleverandører er:
Webflow CMS Kundedatabase
Microsoft office og sikkerhetssystemer
Våre e-postleverandører
Våre betalingsleverandører
Våre tekstmeldingsleverandører
NOVA KOMMUNIKASJON har en personvernsavtale med Sanzero Designbyrå som er vår leverandør av nettside og CMS leverandør. Det betyr at de som tredjepartsleverandør må overholde sine plikter under GDPR.
Med ditt samtykke kan vi også dele data med tredjepartsleverandører for å levere og hjelpe oss med å spore vårt markedsførings- og annonseringsinnhold og for å hjelpe oss med å spore suksessmetoder for nettsidekonvertering. NOVA KOMMUNIKASJON vil kun avsløre dine personopplysninger uten varsel hvis det er påkrevd ved lov eller i god tro om at slik handling er nødvendig.
7) Lovlig grunnlag for behandling
Vårt juridiske grunnlag for å samle inn og bruke de personopplysningene som er beskrevet ovenfor, vil avhenge av de aktuelle personopplysningene og den spesifikke konteksten vi samler dem inn i. Vi vil imidlertid normalt samle inn personopplysninger fra deg kun der vi har ditt samtykke til å gjøre det, der vi trenger personopplysningene for å utføre en kontrakt med deg, eller der behandlingen er i vår legitime interesse og ikke overstyres av dine personverninteresser eller grunnleggende rettigheter og friheter. I noen tilfeller kan vi også ha en juridisk forpliktelse til å samle inn personopplysninger fra deg.
8) Hvordan vi holder dine personopplysninger sikre
NOVA KOMMUNIKASJON sikrer dine personopplysninger mot uautorisert tilgang, bruk eller avsløring. Vi oppbevarer de personopplysningene du gir på datamaskinservere i et kontrollert, sikkert miljø, beskyttet mot uautorisert tilgang, bruk eller avsløring.
9) Dine rettigheter som registrertI
I henhold til loven kan du be oss om hvilken informasjon vi har om deg, og du kan be oss om å korrigere den hvis den er unøyaktig. Hvis vi har bedt om ditt samtykke til å behandle dine personopplysninger, kan du trekke tilbake dette samtykket når som helst. Når du trekker tilbake samtykket, vil vi stoppe behandlingen av dine personopplysninger og enten slette eller anonymisere dem, med mindre vi har et annet lovlig grunnlag for å beholde opplysningene.
Hvis vi behandler dine personopplysninger av hensyn til samtykke eller for å oppfylle en kontrakt, kan du be oss om å gi deg en kopi av informasjonen i et maskinlesbart format slik at du kan overføre den til en annen leverandør.
Hvis vi behandler dine personopplysninger av hensyn til samtykke eller legitim interesse, kan du be om at dine data blir slettet. Du har rett til å be oss om å stoppe bruken av din informasjon for en periode hvis du tror at vi ikke gjør det lovlig.
Til slutt kan du under visse omstendigheter be oss om ikke å ta avgjørelser som påvirker deg ved bruk av automatisert behandling eller profilering. For å sende inn en forespørsel angående dine personopplysninger via e-post, post eller telefon, vennligst bruk kontaktinformasjonen gitt ovenfor i delen "Hvem er vi?" i denne erklæringen.
10) Din rett til å klageHvis du har en klage på vår bruk av din informasjon, anbefaler vi at du kontakter oss direkte først slik at vi kan adressere din klage. Du kan imidlertid også kontakte Datatilsynet via deres nettside på https://www.datatilsynet.no eller skrive til dem på:
Datatilsynet
Postboks 458 Sentrum
0105 Oslo, Norge
11) Oppdateringer av denne personvernerklæringen
Vi gjennomgår jevnlig og oppdaterer denne personvernerklæringen fra tid til annen, ettersom våre tjenester og bruk av personopplysninger utvikler seg. Hvis vi ønsker å bruke dine personopplysninger på en måte vi ikke tidligere har identifisert, vil vi kontakte deg for å gi informasjon om dette og, hvis nødvendig, be om ditt samtykke.
Vi vil oppdatere versjonsnummeret og datoen for dette dokumentet hver gang det endres.
Denne erklæringen er gjeldende fra 14. oktober 2024. Dette er versjon 1.